Pepe Cerezo, Chema Valero, Genís Roca i Natxo Andreu Palomares, doctors i experts en comunicació analitzaren les tendències del periodisme per als mitjans de proximitat digitals.

LVA.-  Ahir dimarts 5 d’octubre, es va celebrar a València la III Jornada de Periodisme de Proximitat, organitzada per l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació Valencians (AMIC Valencians). L’esdeveniment es va dur a terme en l’Hotel NH Valencia Center i va comptar amb 40 assistents, entre ells La Veu d’Algemesí. Sota el títol “Aprenentatges, noves eines tecnològiques i noves oportunitats per a modernitzar els mitjans de proximitat impresos i digitals en valencià”, doctors i experts en mitjans d’informació de proximitat, van intercanviar experiències i presentar casos d’èxit.

L’acte el va inaugurar Ramon Grau, president d’AMIC Valencians, entitat organitzadora que està formada per 76 mitjans impresos i digitals valencians. “L’AMIC aposta per la formació i la innovació amb l’objectiu de buscar eines que milloren la feina dels mitjans en els reptes digitals”, va manifestar Ramon Grau.

Marc Jiménez, subdirector general de la Direcció General de Política Lingüística i gestió del Multilingüisme de la Generalitat Valenciana, també va adreçar unes paraules als assistents de l’acte. «Volem ajudar a complir les condicions òptimes de treball pels mitjans de comunicació. Millorant les condicions, regular-les i donar suport amb ajudes, perquè aquests puguen informar», va declarar.

La jornada es va iniciar amb la xerrada de Natxo Andreu Palomares, membre de la Directiva de la Unió de Periodistes, que va exposar la ponència “Radiografia del sector a la premsa en l’actualitat”. “Els nous canals de comunicació com el podcast, Twitch o Youtube són oportunitats per estar més a prop de la nostra audiència”, va aconsellar Palomares.

A continuació, va arribar el torn de Chema Valero, doctor en Ciències Socials per la Universidad Miguel Hernández d’Elx, que va explicar la necessitat d’integrar la cultura innovadora que permeta obtindre resultats i garantir la supervivència dels mitjans de comunicació. «Ens trobem en un moment de transformació, més enllà del canvi del paper al digital. La redacció ha de saber integrar-se, i adaptar-se constantment al canvi», va declarar.

Seguidament, Pepe Cerezo, consultor expert en estratègia i transformació digital d’empreses de comunicació, va parlar d’els models de filiació: “una alternativa per a la premsa local”. «Per crear un model de filiació, cal tindre en compte com a mitjà si tenim potencial per crear-lo, mesurar la nostra proposta de valor i saber quin és el nostre sostre per aconseguir retenir a l’audiència», va assenyalar.

Per últim, Genís Roca, especialista en processos de transformació empresarial, desenvolupament de negoci i cultura digital, i president de la Fundació .CAT, va realitzar una anàlisi i visió de futur que han de conèixer els mitjans de proximitat. Roca considera que «pels mitjans digitals de proximitat és essencial treballar en: la mida, l’agilitat, construir la seva marca i crear un ecosistema d’aliances necessàries».