La Policia Local d’Algemesí detecta una xarxa de treballadors agrícoles en situació irregular gràcies a la intensificació dels controls rutinaris als camps.
LVA.- La Unitat Mediambiental de la Policia Local d’Algemesí ha descobert una xarxa de treballadors estrangers explotats i en situació irregular. Gràcies a la intensificació dels controls rutinaris vinculats a la prevenció de robatoris als camps, així com a les inspeccions de quadrilles sospitoses, els agents van poder detectar la situació d’estes persones.
Durant l’intent d’identificació de les persones implicades, tres d’elles van fugir camp a través. Un altre individu va agredir un agent amb la intenció d’escapar, motiu pel qual es va procedir a la seua detenció. Finalment, de les sis persones que van poder ser identificades, únicament dos disposaven de permís de residència a Espanya.
Posteriorment, es va interceptar una parella de dones estrangeres quan tractaven d’abandonar el lloc amb un vehicle de luxe. Segons la informació recollida, presumptament actuaven com a intermediàries entre una peladora i diverses quadrilles de treballadors irregulars, així com que també figuraven com a venedores de cítrics a altres empreses. A través d’esta intermediació, s’introduïa taronja gestionada amb estos treballadors i, entre els enviaments, s’incorporava taronja furtada. Així mateix, podrien estar explotant persones d’origen africà i sud-americà dedicades a la recol·lecció irregular de cítrics, captades mitjançant xarxes socials.
El regidor de Seguretat Ciutadana, Kiko Reinoso, ha subratllat que esta actuació és “el resultat directe de la intensificació dels controls rutinaris que la Policia Local d’Algemesí, amb el bon treball de les patrulles mediambientals, està duent a terme als camps del terme municipal amb l’objectiu de previndre robatoris de productes agraris i detectar possibles estructures organitzades que operen al marge de la legalitat”. En este sentit, ha destacat “la importància d’estos dispositius preventius per a protegir el sector agrícola, garantir la traçabilitat dels productes i combatre tant el furt de collites com la possible explotació de persones en situació irregular”.
Gràcies als controls rutinaris vinculats a la prevenció de robatoris de productes agraris als camps, la Policia Local d’Algemesí ha pogut ratificar les sospites que persones estrangeres, establides en poblacions veïnes, es troben en situació irregular o d’explotació. També, podrien estar introduint de manera sistemàtica milers de quilos de cítrics en empreses de compra de taronja mitjançant una intermediació laboral presumptament delictiva. Per estos motius, el cos policial donarà trasllat dels fets a les autoritats competents per a la seua corresponent investigació.