Els treballadors de l’Hospital de la Ribera denuncien que la mala gestió del personal deriva en retards diagnòstics que poden tindre conseqüències.

PP hospital de la RiberaPartit Popular.- El PP de València ha recolzat als sanitaris del departament de salut de la Ribera que estan patint una situació de mala gestió dels recursos durant el període estival i que s’acumula als problemes derivats de la crisi sanitària de la pandèmia de coronavirus.

Les urgències de l’Hospital de la Ribera són un dels principals focus de preocupació dels propis treballadors que ja han denunciat que la mala gestió del personal durant l’estiu deriva en retards diagnòstics que poden tindre conseqüències.

Entre altres aspectes ha disminuït la presència d’un metge adjunt en Urgències durant les guàrdies dels caps de setmana malgrat que és sabut que la població en aquest departament de salut es triplica durant els mesos d’estiu i l’afluència creixerà significativament.

El PP provincial també lamenta que, segons denuncien els propis sanitaris, han desaparegut pràcticament els dos circuits recomanats (un per a pacients respiratoris i un altre per a la resta de pacients) i es mesclen els dos tipus malgrat les recomanacions de les autoritats sanitàries de diferenciar-los.

La reversió augmenta els problemes

La realitat és que l’Hospital de la Ribera rebia fins fa pocs anys premis internacionals per la gestió i la innovació i des que es va produir la reversió per part del Consell que presideix Ximo Puig només ha fet que augmentar els problemes i les queixes. I tot això malgrat que té les mateixes instal·lacions i, segons la Conselleria de Sanitat, més personal.

De fet, hi ha dades que són preocupants com la llista d’espera quirúrgica que ha passat de 78 a 144 dies –quan l’augment de la resta de departaments és d’una mitjana de 30 dies–, la qual cosa suposa un augment difícilment comprensible en un departament de salut que funcionava amb bastant rigor, del qual els pacients tenien una bona opinió i que a més rebia reconeixement internacional en forma de guardons.

Per tot això, el PP de de València reclama que millore ja la gestió de les urgències i altres àrees de l’hospital, així com exposa la necessitat de reactivar l’atenció primària amb personal de reforç suficient. Són molts els ciutadans que mostren les seues queixes per la impossibilitat de ser atesos en horari de demà i és necessari que s’active l’aplicació mòbil i la sol·licitud de cites per Internet per a no col·lapsar després les urgències.