L’Ajuntament i l’empresa gestora de Residus Sòlids Urbans (Esteve Barberà, SL) s’uneixen per tal de promoure la recollida d’excrements del gossos al municipi mitjançant una campanya de sensibilització ciutadana.
La campanya de sensibilització s’ha iniciat este mes d’abril amb una durada aproximada de sis setmanes durant les quals es llançaran missatges clars i directes a la ciutadania per tal de buscar la seua complicitat davant l’actitud incívica d’uns pocs que afecta a molts. La campanya finalitzarà amb una acte de cloenda per tal de presentar els resultats obtinguts d’impacte en la consciència ciutadana i, en conseqüència, en la qualitat dels carrers del municipi.
La iniciativa pretén la conscienciació dels algemesinencs i algemesinenques en temes de civisme en general i, en particular, dels propietaris de mascotes i de la seua responsabilitat intrínseca. També ambiciona la reducció dels excrements en la via pública mitjançant una millor eficàcia dels recursos municipals destinats a neteja viària i l’eliminació de riscos innecessaris en matèria de salut pública. En definitiva, l’objectiu és millorar la imatge de la pròpia ciutat al mantindre-la més endreçada. Per descomptat, la col·laboració del veïnat és imprescindible per aconseguir-ho.
La campanya s’articularà mitjançant la difusió dels missatges dissenyats, físicament, en suports –banderoles i vinils–, ubicats a la via pública i, telemàticament, en els mitjans de comunicació i les xarxes socials per a arribar a la major part de públic possible. Més concretament, els components físics de la campanya es distribuiran pels carrers més afectats per la problemàtica dels excrements de les mascotes i en els parcs públics i àrees de jocs infantils. En total, s’han elaborat 100 banderoles i 100 vinils per a terra. Respecte dels continguts per a les xarxes socials, sobretot cal anomenar que persegueixen també remarcar l’existència de sancions econòmiques als propietaris de les mascotes com a efecte dissuasiu. Cal acabar amb el desconeixement informatiu sobre els riscos físics personals i biològics en la salut pública provocats pels excrements de gos que no s’arrepleguen als carrers del municipi.
#XafarLaNoDuSort, #RecollintLaCaquetaAlgemesíMésNeta; #NoSiguesM***a; #NoÉsMésNetQuiMésNetejaSinóQuiMenysEmbruta són alguns exemples del llenguatge emprat en la campanya esmentada. Tot i que potser a alguns lectors els semble una campanya massa atrevida, el que és ben segur és que preval la voluntat d’aconseguir eixe efecte incisiu en la consciència ambiental del veïnat i, en conseqüència, de millora en el terme municipal d’Algemesí.
“El missatge llançat és en positiu i la campanya també inclou informació sobre el règim sancionador local que regula les actituds incíviques. Primer es vol donar una oportunitat a la consciència, però cal tindre recursos per tal d’actuar davant aquelles persones que no actuen correctament i embruten allò que és de tots”, assegura el regidor de Medi Ambient, Pau Montalvà.