El dèficit anual baixarà en 15.000€. es comença el camí per a recuperar places en rotació. l’empresa, que no corre risc, vol cobrar més per gestionar noves places a la 1a planta.
Davant les nombroses pèrdues que anava acumulant el contracte de gestió de l’aparcament i l’ORA en març de 2017 M+S ALGEMESÍ va anunciar que anava “a proposar la revisió dels preus públics acordats en el seu moment per tal de reduir el dèficit de la concessió… Els diners públics han de servir per altres finalitats”. A partir de l’estiu,, amb un aparcament en rotació totalment bloquejat i inútil, eixa proposta adquiria més sentit. No oblidem que d’aquest “invent” del PP han generat ja un forat 293.000€ en cinc anys.
Resulta hipòcrita que el PP demane solucions a un problema que ha creat ell amb un contracte pensat per afavorir l’empresa concessionària guanyadora a costa de perjudicar la ciutadania. Els causants del forat de quasi 300.000€ no sols no s’han interessat per buscar una solució, sinó que prefereixen que no es troben.
Però M+S ALGEMESÍ està a l’ajuntament per buscar solucions, i per això ha mantingut reunions, tant amb els tècnics municipals, com amb el regidor responsable, Asensio García, per veure com aconseguir com disminuir el dèficit com fer que la planta de l’aparcament que tenim pràcticament buida es puga fer servir. Per a desbloquejar la situació cal fer dues coses. En primer lloc, i tal com vàrem demanar, canviar l’ordenança. M+S ALGEMESÍ ha estat revisant el plec i la legislació per veure com es podia dur a terme aquesta proposta i hem vist que, atenent a que qualsevol concessió ha de buscar l’equilibri economico-financer, la modificació dels preus dels abonaments era possible. Per això, després de múltiples reunions amb tècnics i regidor finalment en aquest plenari d’abril, s’aprovarà la reducció de la bonificació dels residents del 50% al 20%. D’aquesta manera aconseguirem reduir el dèficit de l’aparcament uns 15.000€ als passar l’abonament anual bonificat de 278€ a uns 446€ , la qual cosa s’aproxima prou més al preu real anual de cada plaça, i també als preus reals del mercat de lloguers. Amb aquesta modificació no es rebentaran els preus de mercat, que es el que va fer el PP. També cap la possibilitat que s’alliberen places al propiciar que hi haja gent que preferisca, pel mateix preu, aparcar en garatges particulars.
Caldrà una segona fase per poder tenir places lliures en rotació. L’ajuntament pot i deu crear places per a abonats en la primera planta. Però ahí hem topat amb la resistència de l’actual empresa adjudicatària que blindà el PP. Una empresa, que té el seu benefici garantit, cosa que va en contra de l’esperit de la llei, vol cobrar més a l’ajuntament per gestionar en rotació o abonament 70 places de la primera planta, quan tal gestió -es descomptarien 70 places inutilitzades de l’ORA que realment no vigilen- no els generaria increment de personal ni pràcticament de despesa. Voler cobrar 20.000€ més, quan no corren cap risc és, al nostre entendre, actuar deslleialment amb un ajuntament que tots els anys cobreix les pèrdues del servei.
Una empresa de la qual la Sindicatura de Comptes considera que “no assumeix cap risc d’explotació, ja que percep una contraprestació mínima per la prestació del servei contractat”, no pot posar obstacles a que almenys l’aparcament done servei a tot el poble. Des de M+S ALGEMESÍ no estem disposats a permetre que cap empresa augmente els beneficis amb una adjudicació que la Sindicatura considera irregular. Si fa falta emprendrem les accions legals oportunes per tornar demanar, davant la Sindicatura, responsabilitats polítiques a qui va consentir abusar del patrimoni municipal i a qui es beneficia d’això.