En dos anys, el regidor d’Urbanisme i Turisme dispara escandalosament el gasto en publicitat i propaganda un 1.400%.

Populars Algemesí.-  El preu del pacte d’investidura amb el regidor trànsfuga no sols ens costa als veïns d’Algemesí les nòmines dels dos assessors al servici d’Edgar Bresó per més de 30.000 euros anuals. A això, cal sumar la permissivitat de l’alcadessa perquè este regidor dispare la despesa en l’autobombo i publicitat de les àrees que gestiona.

Segons hem pogut consultar en la relació de factures anuals, la despesa en publicitat de la Regidoria de Turisme l’any 2020 va ser de 1.427,80 euros, mentre que en la d’Urbanisme, la despesa va ser de 0 euros. L’any següent, 2021, la despesa en mitjans de comunicació en l’àrea de Turisme es va disparar fins als 9.644,32 euros i en l’àrea d’Urbanisme va aconseguir els 2.487,76 euros. No obstant això, és l’any 2022, encara sense finalitzar, quan el regidor ha tirat la casa per la finestra per a l’autopromoció de la seua gestió.

Només fins al mes de setembre, els diners públics destinats a publicitat i propaganda en la Regidoria de Turisme van arribar als 16.156,16 euros, i en urbanisme 2.998,38 euros. És a dir, Bresó ha disparat la despesa en estes partides un 1.400% respecte a 2020, el primer any complet al capdavant de les seues dos regidories.

Fora d’estes partides, destaca la despesa de 3.006,13 euros en globus per a una jornada de poc més de dos hores. Este despropòsit en el gasto ha revelat també l’egocentrisme al qual el regidor ens té acostumats, arribant a pagar entre 2021 i 2022 la quantitat de 840,95 euros en entrevistes a si mateix en mitjans de comunicació o 4.999,72 euros per un programa de ràdio on ell era el protagonista.

Promoció de l’independentisme

Crida l’atenció el pagament d’una factura de 393,25 euros a una revista catalana que ens inclou dins dels anomenats Països Catalans. L’Ajuntament d’Algemesí, per tant, ha contribuït a finançar l’independentisme català promocionant les nostres festes en un mitjà de comunicació que s’apropia de la cultura, la identitat i la tradició valenciana. És una autèntica vergonya que l’alcaldessa ho consenta i ho permeta.

Objeccions d’Intervenció

L’alt dispendi públic no ha sigut l’únic rastre que el regidor deixarà en finalitzar la seua primera i última legislatura. La mala gestió en les contractacions recurrents ha propiciat nombrosos informes negatius, objeccions i omissions de la funció interventora. Estos advertiments del Departament d’Intervenció avisen sistemàticament que “segons el parer de la Intervenció i sobre la base de la documentació que obra en l’expedient, es considera que s’han omés tràmits essencials. No existix expedient de contractació que done cobertura a les esmentades factures que responen a despeses periòdiques”.

Els tècnics, adverteixen a més que “l’omissió del procediment de resolució de discrepàncies cap a les objeccions suspensives de la Intervenció, constituixen infracció molt greu en matèria de gestió econòmic-pressupostària”.

En 2021, les objeccions a factures competència d’Urbanisme i Turisme van ascendir a 100.559,13 euros, mentre que en 2022 segueixen pel mateix camí. De fet, a l’octubre de 2022 existeix un altre informe d’omissió de la funció interventora que adverteix de les contractacions recurrents del regidor en publicitat i propaganda. Tal és la despesa recurrent, que en 2023 l’Ajuntament d’Algemesí s’ha vist obligat a externalitzar este servei traient el plec a licitació pública.

“Resulta vergonyós que tot valga a canvi d’un vot. És un escàndol que els veïns d’Algemesí estiguem pagant els capritxos d’un regidor egocèntric que ha demostrat ser un ‘lastre’ per al propi equip de govern. Recordem que es va abstindre en l’aprovació del pressupost municipal del qual ell mateix forma part. Hauria d’estar cessat des del minut un”, ha indicat el portaveu i candidat a l’alcaldia, José Javier Sanchis.