L’últim mes s’han recuperat els preus amb increments que van des del 19% fins al 85%.

LVA.-  El comportament comercial del mes d’abril, amb un increment en el consum i demanda de cítrics, ha suposat una recuperació dels preus de les varietats tardanes que han experimentat creixements entre l’última setmana de març i la primera d’abril que van des del 19% al 85%.

L’últim informe de la campanya citrícola, elaborat per la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, assenyala un increment notable de la demanda durant el mes d’abril, que s’explica per una tendència a consumir fonts de vitamina C i per la millor conservació en la llar de taronges, mandarines i llimes enfront d’una altre tipus de fruites.

Les pluges abundants dels últims mesos també han contribuït a la recuperació de preus, ja que s’ha traduït en un augment del calibre per a algunes varietats, com la ValenciaLate.

Esta major demanda de les varietats de taronja Navel-Lane-Late, Navel Powel i ValenciaLate, unit a la declaració essencial de l’activitat agroalimentària durant l’Estat d’Alarma, ha fet que la recol·lecció i la confecció en els magatzems haja sigut alta i els preus en este eslabó de la cadena s’hagen incrementat.

L’informe fa referència a l’impacte sobrevingut sobre l’activitat i els mercats per l’emergència sanitària, no obstant això les xifres de les exportacions durant el primer semestre de la campanya (de setembre de 2019 a febrer de 2020) ja van reflectir un increment en la facturació del 12,8% malgrat el descens del 6% en el conjunt dels enviaments.

Creixen les exportacions de taronja sud-africana

L’informe també reflecteix que, durant l’últim semestre de la campanya, el període comprés entre setembre i febrer, les exportacions sud-africanes al territori la Unió Europea han experimentat un creixement del 8% respecte al mateix període de l’exercici 2018/ 2019.

La consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollá, ha reivindicat la necessària reciprocitat comercial que permeta una competència en igualtat de condicions a més d’apel·lar a la preferència comunitària «davant un producte que no compleix els estàndards europeus ni en matèria mediambiental ni de seguretat alimentària».