El nou servei telefònic impulsat per l’Ajuntament i Mensajeros de la Paz, oferirà acompanyament, informació i suport davant situacions de vulnerabilitat i emergència.
LVA.- L’Ajuntament d’Algemesí i Mensajeros de la Paz han iniciat una col·laboració per a impulsar al municipi el projecte Telèfon Amic, una línia telefònica adreçada a persones majors de 75 anys que viuen asoles, amb l’objectiu de combatre la soledat no desitjada i reforçar el seu benestar emocional i social.
El projecte naix amb la voluntat d’oferir a les persones majors un contacte humà regular, tenint en compte que moltes d’elles passen dies sencers sense parlar amb ningú o sense eixir de casa. A través d’este servei, les persones usuàries disposaran d’un telèfon al qual poder cridar i trobar una veu amiga que les escolte, les acompanye i converse amb elles sobre el seu dia a dia, les seues inquietuds o les activitats que es van a fer a la ciutat o les que es desenvolupen a l’agenda municipal.
A més del component d’acompanyament, el Telèfon Amic també es concep com una ferramenta útil dins de la gestió d’emergències. El servei permetrà mantindre un canal directe de comunicació amb les persones majors en situacions d’alerta, com episodis de calor extrema o forts vents, per a informar-los i oferir recomanacions de prevenció, especialment en aquells casos en què no disposen d’una xarxa familiar propera.
El projecte es basa en la creació d’un sistema estable de comunicació entre persones voluntàries i persones majors que viuen a soles, amb la finalitat d’afavorir relacions socials que contribuïsquen a reduir l’aïllament i a frenar el deteriorament mental i físic associat a la soledat prolongada.
En este sentit, l’Ajuntament d’Algemesí fa una crida al voluntariat i convoca a totes les persones interessades a formar part del programa a una reunió informativa, que tindrà lloc el pròxim dimecres, 17 de desembre, a les 17.30 hores, al Saló d’Actes del Casino Liberal, situat a la primera planta de l’edifici. En esta trobada s’explicarà el funcionament del servei, el paper del voluntariat i la manera en què poden contribuir al desenvolupament del projecte.
La iniciativa comptarà també amb la col·laboració de la Policia Local d’Algemesí, amb l’objectiu de garantir la seguretat i la confiança en la relació entre les persones majors i el voluntariat. Totes les persones participants estaran degudament filiades per part del cos policial per assegurar unes condicions adequades de protecció i tranquil·litat per a ambdues parts.
La regidora de Benestar Social, Quini Giner, ha destacat que el Telèfon Amic «naix amb la voluntat d’acompanyar les persones majors que viuen a soles, escoltar-les i fer-les sentir acompanyades. No es tracta només d’una telefonada, sinó d’un vincle humà que pot millorar el seu benestar emocional, previndre situacions de risc i reforçar la seua connexió amb la vida social del municipi».
Una vegada es configure el grup de voluntaris, l’Ajuntament iniciarà el contacte amb les persones majors que consten en el padró municipal com a residents a soles, per a informar-les del servei i facilitar-los l’accés al Telèfon Amic, avançant així cap a un model d’atenció més proper, humà i compromés amb les necessitats socials del municipi.