El Premi de Pintura Ciutat d’Algemesí marca les tendències de l’art contemporani. El primer premi ha sigut per a l’obra presentada per Vallejo García
.

LVA.-  Algemesí inicia la nova temporada de la Sala d’Exposicions Municipal, situada en l’emblemàtic Casino Lliberal, amb l’exposició de les obres finalistes de la XXIX edició del Premi de Pintura Ciutat d’Algemesí que planteja un itinerari per les noves maneres de viure i sentir la pintura contemporània.

Un jurat de luxe -integrat per la directora de l’IVAM, Nuria Enguita; el coordinador del pavelló espanyol de la Biennal de Venècia, Miguel Mallol; la crítica d’art Marisol Salanova; el comissari i artista Antonio Barroso; i el pintor guanyador del BMW, Esteve Adam- ha sigut l’encarregat de realitzar aquesta selecció de 30 obres finalistes entre les 185 presentades a concurs. El resultat ha sigut una exposició que revisa les diverses tendències, tècniques i conceptes que graviten entorn de la disciplina pictòrica en el context de les arts visuals en l’actualitat.

Els tres accèssits han recaigut enguany en els artistes Ana Císcar, Núria Rodríguez i Miguel Maestre Yago, tres valencians que es troben en l’elenc destacat per altres certàmens nacionals. Les seues obres venen a representar la tendència de la pintura fragmentada i la superposició de realitats des de l’abstracció de camps de color al fotomuntatge pintat d’impactant realisme.

Eixa exploració fotogràfica, és portada al terreny de la distorsió amb els principis de la pintura –forma, color i llum- en l’obra guanyadora per unanimitat, PG 7, de l’artista Diego Vallejo García. Aquest pintor d’Àvila ja havia sigut accèssit en el 2019 amb una altra composició més colorista de gest imprecís que representava una rave. En aquesta ocasió, l’efecte de la llum subjugada a un verd fosc entre la paleta velazquenya i el revelat fotogràfic, ha sigut tan impactant que el jurat va expressar de manera unànime: Quina gran pintura!