més Algemesí: “Convoquen un nou consell escolar per a canviar un dia de vacances per un no lectiu en bous. No adjunten cap informe que avale la legalitat ni indiquen qui fa la proposta”.

Josep Bermúdez, Portaveu de més Algemesí.-  El dia 10 de juliol, per majoria, el Consell Escolar Municipal (CEM) va decidir que el tercer dia no lectiu que podia escollir (els altres dos són les festes locals) fora el divendres 29 de setembre, divendres de Setmana de Bous. Eixa va ser la voluntat democràtica del Consell Escolar i sobre eixa decisió s’ha bastit el calendari escolar i han programat els i les docents. En aquella reunió l’Inspector va ser clar al respecte: no es podia alterar el calendari escolar que dicta la Conselleria, però això és el que es pretén fer, amb un obscurantisme total.

Que una vegada començat el curs escolar un alcalde, que a més és docent, vulga alterar el calendari escolar municipal per interessos partidistes propis, resulta vergonyós, i que la Presidenta del Consell Escolar Municipal, que és la qui ha de vetlar perquè es complisquen els acord de l’òrgan col·legiat, es preste a eixe joc resulta patètic.

Els que venien a “gestionar” es neguen a gestionar la voluntat del CEM i estan decidits a forçar-la i alterar-la per interessos electorals, per evitar perdre vots. En el dia de hui la Regidora d’Educació ha convocat un CEM per al proper dilluns dia 19, per a modificar el calendari escolar municipal. L’únic punt de l’ordre del dia és “Proposta de sol·licitud d’un 4t dia, per especial tradició: el 28 de setembre, a canvi del 8 d’abril”. Ara de sobte ens assabentem que el dia 8 d’abril, Sant Vicent Ferrer, que sempre ha estat no lectiu i és una festa emblemàtica d’aquestes terres, ha deixat de se tradicional. D’això ens hem assabentat, el que no se sap és qui fa la proposta, ja que cap document acompanya al correu, cosa que és preceptiva segons la llei de procediment administratiu.

La proposta sembla que no té proposant, no la fa ningú, o igual la fa l’Esperit Sant. Tampoc s’acompanya cap informe d’inspecció ni de cap tècnic d’administració que indique que la petició d’alteració del calendari que ha fixat la Conselleria siga legal i factible, ni que una vegada iniciat el curs escolar un Consell tinga la possibilitat de demanar la seua alteració. De fet al nostre parer, la simple convocatòria del Consell ja és un clar intent d’adoptar un acord administratiu sabent que és il·legal, i de dur-se endavant emprendrem les accions jurídiques oportunes per tal que es responsabilitzen les persones que el voten a favor.

L’ordre d’11 de juny de 1998, que regula el calendari escolar en el seu punt Quint és clara: “És competència del director territorial de Cultura i Educació l’autorització dels dies festius establits en el paràgraf anterior. A tal fi, els ajuntaments remetran, abans del 20 de juliol anterior al curs escolar que es tracte, la relació de dies que es proposa”. Les propostes han d’elevar-se al final del curs anterior, i de cap manera durant el curs. Sabent això, convocar un CEM és una temeritat i demostra el tarannà no democràtic tant del Sr. Alcalde, com de la Sra. Regidora.

Però a més, l’agosarament de la proposta va més enllà, ja que el dia 8 que intenta alterar-se, no és un dia festiu, sinó un dia del període de vacances, tal i com queda clar en el punt Quatre de la Resolució de 14 de juny de 2023, no és un dia festiu que es troben. La potestat del CEM es proposar dies festius, però de cap manera pot alterar els dies de vacances, que és el que es pretén.

més Algemesí estarà vigilant, no sols per a que es respecte la legalitat denunciant, si cal, a les persones que la vulneren, sinó per detindre actituds antidemocràtiques com les del Sr. Alcalde i la Sra. Regidora